torsdag 23. januar 2014

Slangeoverraskelse

I går var vi på slangeutstilling på Sør-Troms Museum. Jeg og Edel har en fasinasjon for slanger så denne hadde jeg planlagt å gå og se på. Siden Edel nettopp hadde 14-årsdag fant vi ut at vi skulle overraske henne med en tur dit. Jeg kikket på programmet, og gjett hva? På onsdag var det planlagt slangetur med lommelykt i mørket fordi det var sannsynlig at slangene ville bli mer aktive når det var kveld/mørkt. Både jeg og Edel var kjempefasinert, mens Solo var litt skuffa og kjeda seg litt. "Hvorfor har jeg reist fra vennene mine i Afrika for å komme hit å betale for og se på dem?", sa han.
Jeg er ikke sikker på hvor mange slanger det var på utstillingen, men det var en god del. Alle sammen var kveleslanger og de var fra USA, Sør-/Mellom-Amerika og Australia. Vi fikk ikke ta på eller holde slangene (pga Mattilsynet), men den ene guiden tok ut et par av dem for å vise dem til oss og fortelle litt om dem.

Bildene under er tatt av Edel. Hun er jo bare 14 og og jeg syns hun allerede er en flink fotograf :)

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar