lørdag 22. februar 2014

Tur til Bodø

Jeg var innkalt til intervju i Bodø på fredag og da ble det til at vi heiv oss i bilen å kjørte sørover.
Det er ikke så ofte jeg har vært i Bodø så det ble en liten "oppdagelsesreise" å kjøre nedover. Veiene var fine og føret var flott.
Naturen er jo fantastisk, og sammen med solnedgang blir utsikten som et maleri.

Vi var heldig å bli invitert til å overnatte hos en kattungekjøper, og det var utrolig koselig! Veldig hyggelige og åpne folk, og så er det jo koselig å få treffe "de små" igjen etter noen år. Kaos - som deres katt heter - var kjempevakker og diger! Og er høyt elsket av familien sin. Han har et supert katteliv og jeg er så glad for det.

Paret vi bodde hos hadde et flott nybygd og veldig moderne hus. Vi ble servert taco, og litt rødt i glasset når vi kom. Det var utrolig deilig, og vi hadde det så koselig sammen med dem.

Vi ble imponert av 500 000 kroners-kjøkkenet deres. Snakk om luksus! Nå er familien glad i å lage mat, og kjøkkenet er husets bruksrom så da er det kanskje naturlig å legge pengene akkurat der. Og kjøper man et utstillingskjøkken, får man jo prisen ned noe :)


Matfar er allergisk mot katt, men sibirkatten Kaos reagerer han ikke på. Kaos er høyt elsket og er husets herre. Han går ut og inn akkurat som han vil og lever et liv som en katt bare kan drømme om. 



 Samtidig som vi var i Bodø kikket vi oss litt rundt i sentrum.

Vi var en tur innom Fretex. Jeg og Edel har en liten geisha-samling på gang og jeg fant en vakker stort geishafigur som jeg kjøpte til henne. Jeg er spent på hva hun sier når hun ser den.

I tillegg ble det en søt katteramme som jeg skal pakke ned i utstillingssakene mine (som jeg nettopp bestemte meg for at jeg hadde alt for masse av...), og to hvite topper (jeg så etter noen med litt sterke farger, men det blir liksom alltid svart, hvitt, grønt eller brunt).

Vi kikket oss også litt rundt i byen og knipset noen bilder her og der.

I tillegg til Fretex tok vi oss en tur ned til havnen og kjørte litt rundt for å se hvordan sentrum av byen så ut.

Vi fant en spennende kirke som jeg måtte ut å ta bilde av. Jeg aner ikke hva slags kirke det er, men den var så spesiell at jeg bare måtte knipse et par bilder. I ettertid har jeg fått vite at det er Bodø Domkirke vi hadde kommet over :)

Vi var også innom City Nord. Der fikk jeg kjøpt meg litt vin og kalender til lommebok/kalenderen jeg fikk i bursdagsgave hos Solo. Jeg hadde ønska meg den til jul, men pga penger ble det ikke noe av det da. Jeg ble kjempeglad når han huska det til bursdagen min. Det er jo så praktisk med kalender og lommebok i ett :)

Jeg er glad i gamle kirker, og jeg ville innom Bodin kirke for å kikke. Kanskje var vi så heldig at den var åpen også?

Kirken er bygd i 1240.

Selvfølgelig var ikke kirken åpen og vi var såpass trøtt og sliten at vi ikke brukte mye tid på å snoke rundt. Men jeg fikk i alle fall sett utsiden av den, og tatt noen få bilder.
 Alt i alt hadde vi en kjempefin tur til Bodø og jeg håper turen går tilbake dit om ikke så lenge :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar