mandag 26. februar 2018

Nytt forsøk


Jeg har lenge tenkt å ta opp igjen "hverdagsbloggen" og blogge litt om mitt personlige liv og personlige kamp, men det har vært for vanskelig og for sårt å dele. Men nå tror jeg at det er på tide... og jeg har bestemt meg for å være åpen og ærlig.

Kampene jeg kjemper er på flere fronter. En er helse, en er kampen for kjærligheten, en er mot NAV og en er vel mot meg selv kanskje?

Akkurat nå for tiden er livet litt vanskelig. Jeg søkte AAP fra NAV for et par år siden, men fikk avslag fordi legen skrev at jeg ikke kunne jobbe 100% i NAV.
NAV mente da at jeg kunne jobbe 100% i andre jobber, og siden jeg har høy utdanning kan jeg lett finne meg jobb. Jeg klaga, men klagen gikk heller ikke gjennom. Så da måtte jeg prøve da. Jeg visste jo utfallet på forhånd, men jeg måtte i kjelleren før jeg kunne få hjelp. Der er jeg nå... Jeg håper bare jeg kommer meg opp herfra igjen. Akkurat nå er jeg 75% sykemeldt fra 50% stilling og jeg syns det er vanskelig å gå på jobb de få timene jeg skal. Jeg er så redd for enda et avslag fra NAV, for jeg klarer ikke lenger å leve sånn som vi har gjort de siste årene.

Solo har fått lov til å gå på norskopplæring der jeg jobber, så jeg kommer meg opp for å kjøre ham på kurs 3 dager i uka. Men jeg har kjørt hjem igjen noen dager og lagt meg til å sove. Jeg sover nemlig ekstremt mye. Det er jo min måte å reagere på når jeg er "nede". Blodprøver viser ikke noe feil så jeg har ingen fysisk forklaring på at jeg er så ekstremt trøtt hele tiden.

Jobben gjør at jeg kommer meg ut blant folk og møter "monsteret" som heter "verden". Nå som jeg er sykemeldt sitter jeg stort sett hjemme. Jeg var i butikken her en dag og gikk hjem for å få litt frisk luft. Jeg tenkte at jeg kunne gå til kapellet når jeg først hadde kommet meg ut, men jeg så en gammel mann som kom imot meg. Tanken på å måtte møte blikket til noen og si "hei" ble for mye så jeg gikk hjem istedenfor. I går måket jeg av altanen så da fikk jeg kommet meg ut, og fikk trimma litt, uten å trenge og bekymre meg for å møte andre mennesker. Det var godt! (Og lurt).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar